Etyka publikacyjna

Formularz oświadczenia – plik do pobrania
Zasady etyki publikacyjnej mające na celu przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom publikacyjnym, w szczególności zgodne z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics)

Redakcja czasopisma Konteksty Pedagogiczne w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom publikacyjnym stosuje zasady określonymi przez COPE Committee on Publication Ethics (Komitet ds. Etyki Publikacyjnej) i zawartymi w Kodeksie Postępowania Publikacyjnego COPE:

ZASADY ETYCZNE OBOWIĄZUJĄCE WYDAWCĘ

Wydawca zobowiązany jest do:

  • przestrzegania w procesie wydawniczym wszelkich norm etycznych, z jednoczesnym zachowaniem zasad wolności nauki;
  • prowadzenia bezstronnej i niezależnej polityki wydawniczej;
  • zapewnienia standardów poufności i bezpieczeństwa danych osobowych autorów;
  • przestrzegania i dochowania standardów redakcyjnych;
  • zamieszczania artykułów w formie pełno tekstowej wersji elektronicznej na stronie internetowej Kontekstów Pedagogicznych w terminie do 2 tygodni od ukazania się wersji drukowanej;
  • zastosowania systemu elektronicznej identyfikacji wersji artykułów naukowych według identyfikatora DOI w celu zapewnienia im cytowalności oraz nieograniczonej dostępności w sieci.

ZASADY ETYCZNE OBOWIĄZUJĄCE REDAKCJĘ

Redakcja zobowiązana jest do:

  • odpowiedzialnego podejmowania decyzji o akceptacji lub odrzuceniu nadesłanych artykułów;
  • przestrzegania w procesie recenzowania obowiązujących norm prawnych dotyczących praw autorskich;
  • stosowania w procesie recenzenckim procedury double-blind review;
  • eliminowania konfliktów interesów, które mogłyby zaistnieć pomiędzy autorami, a recenzentami;
  • stosowania jednolitej procedury recenzowania i wydawania artykułów przesyłanych przez autorów;
  • informowaniem autorów, że ghostwritingguest authorship są przejawem nierzetelności naukowej, a o wszelkich przypadkach nieuczciwości będą informowane placówki ich zatrudniające;

ZASADY ETYCZNE OBOWIĄZUJĄCE AUTORÓW

Autorzy zobowiązani są do:

  • złożenia oświadczenia o zapoznaniu się i postępowaniu zgodnie z Kodeksem Etyki Publikacyjnej COPE stosowanym przez Redakcję Kontekstów Pedagogicznych;
  • wskazania procentowego wkładu w powstanie artykułu naukowego oraz określenie źródeł jego finansowania;
  • złożenia oświadczenia, że artykuł nie był wcześniej publikowany i jest oryginalnym artykułem naukowym oraz, że treści w nim zawarte nie naruszają praw osób trzecich.