Higiena procesu nauczania–uczenia się w opiniach uczniów wczesnej edukacji
PDF

Słowa kluczowe

higiena
proces nauczania
proces uczenia się
wczesna edukacja

Jak cytować

JAKUBOWICZ-BRYX, A. Higiena procesu nauczania–uczenia się w opiniach uczniów wczesnej edukacji. Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 1, n. 6, 2016. DOI: 10.19265/kp.2016.1.6.107. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/107. Acesso em: 22 grudz. 2024.

Abstrakt

Właściwy rozkład dnia ucznia uwzględnia wymagania pedagogiki i higieny odpowiednie do poszczególnych grup rozwojowych dzieci. Szkoła speł-niając te wymagania, przyczynia się do zwiększenia zdolności ucznia do pracy, jego większych postępów edukacyjnych, pozytywnego nastawienia do działania, zainteresowania pracą twórczą, prawidłowego rozwoju fizycznego i zdrowia. Na nauczycielu wczesnej edukacji spoczywa odpowiedzialność za uświadamianie, jak ważna jest równowaga między pracą a wypoczynkiem. Istotne z punktu widze-nia nauczycieli jest również uświadomienie sobie sposobu spostrzegania przez ich podopiecznych warunków, w jakich funkcjonują w placówkach szkolnych. Zaprojektowane badania przedstawione w niniejszym opracowaniu wpisują się w to zagadnienie.

https://doi.org/10.19265/kp.2016.1.6.107
PDF

Bibliografia

Bukała W., BHP w szkole. Praktyczny poradnik z dokumentacją,Gdańsk 2008.

Cichy D., Strumińska-Doktór A., Poradnik do oceny higieny procesu nauczania–uczenia się w szkole podstawowej, Warszawa 2010.

Edwards C.H., Dyscyplina i kierowanie klasą, przeł. M. Bogdanowicz, Warszawa 2006.

Jaczewski A., Korczak Z., Popielarska A., Rozwój i zdrowie ucznia, Warszawa 1985.

Jopkiewicz A., Suliga E., Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania, Radom–Kielce 2005.

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.