Wybrane uwarunkowania trudności i niepowodzeń w nauce w opiniach uczniów i nauczycieli
PDF

Słowa kluczowe

trudności w nauce
niepowodzenia szkolne
uwarunkowania niepowodzeń edukacyjnych

Jak cytować

PÓŁTORAK, M. Wybrane uwarunkowania trudności i niepowodzeń w nauce w opiniach uczniów i nauczycieli . Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 2, n. 7, 2016. DOI: 10.19265/kp.2016.2.7.120. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/120. Acesso em: 23 kwi. 2024.

Abstrakt

Artykuł odnosi się do problematyki trudności i niepowodzeń szkol-nych. Przedstawione przez autorkę opracowanie jest prezentacją wyników badań, które ukierunkowane były na diagnozę opinii uczniów i nauczycieli na temat przyczyn tego zjawiska. Badania dostarczyły interesujących informacji o poglą-dach uczniów oraz nauczycieli na temat środowiskowych, dydaktyczno-wycho-wawczych i biopsychicznych uwarunkowań trudności w nauce.

https://doi.org/10.19265/kp.2016.2.7.120
PDF

Bibliografia

Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, dysgrafii i dysortografii,specyficznych trudności w czy-taniu i pisaniu. Skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II, Gdańsk 2011.

Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole, Warszawa 1998.

Dąbrowska-Jabłońska I., Trudności w uczeniu się, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wie-ku, t. 6, red. T. Pilch, Warszawa 2007.

Dyrda B., Zjawisko niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych. Rozpoznawanie i przeciw-działanie, Kraków 2007.

Gindrich P.A., Funkcjonowanie psychospołeczne uczniów dyslektycznych, Lublin 2002.

Karpińska A., Minimalizacja drugoroczności – realia, warunki i szanse, Białystok 1990.

Kojs W., Wokół pojęcia niepowodzeń szkolnych,[w:] Niepowodzenia szkolne, red. J. Łysek, Kraków 1998.

Kowolik P., Niektóre zabiegi profilaktyczno-terapeutyczne szkoły w stosunku do uczniów mających trudności w nauce, [w:] Niepowodzenia szkolne, red. J. Łysek, Kraków 1998.

Kozieł B., Spostrzeganie niepowodzeń szkolnych przez nauczycieli, uczniów i ich rodziców, Toruń 2011.

Krasowicz-Kupis G., Psychologia dysleksji, Warszawa 2008.

Kupisiewicz Cz., Niepowodzenia szkolne,[w:] Encyklopedia pedagogiczna XXIwieku, t. 3, red. T. Pilch, Warszawa 2004.

Lewowicki T., Niepowodzenia szkolne, [w:] Niepowodzenia szkolne, red. J. Łysek, Kra-ków 1998.

Łuczak B., Niepowodzenia w nauce. Przyczyny, skutki, zapobieganie, Poznań 2000.

Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2001.

Oszwa U., Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki u dzieci,[w:] Neuropsychologia kliniczna dziecka. Wybór zagadnień, red. A. Borkowska, Ł. Domańska, Warszawa 2006.

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.