Abstrakt
Artykuł dotyczy obszaru wykorzystania technologii informa-cyjno-komunikacyjnych w procesie edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, wczesno szkolnym oraz szkolnym. Koncentruje się on głównie na fonologicz-nym różnicowaniu dźwięków, dysfazji rozwojowej u dzieci, a także na tworzeniu materiałów diagnostycznych związanych z technologiami teleinformatycznymi, wykorzystywaniem tabletów, iPadów i innych urządzeń przenośnych.
Bibliografia
Blackwell, C. (2014). Teachers practices with mobile technology integrating tablet computers into the early childhood classroom, http://web5.soc.northwestern.edu/cmhd/wp-content/uploads/2014/07/Blackwell [accessed: 29.09.2015].
Dvořák, J. (2003). Vývojová fonologická porucha. Žďár nad Sázavou: Logopedické cen-trum, edit. Logopaedia clinica. Haksiz, W. (2013). Investigation of Tablet Computer Use in Special Education Teachers’ Courses, http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814036714 [accessed: 29.09.2015].
Krejčířová, D. at al. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing.
Mikulajová, M., Dostálová, A. (2004). V krajině slov a hlásek: trénink jazykových schopností podle D. B. Elkonina. Bratislava: Dialóg, spol. s.r.o.
Mikulajová, M., Kapalková, S. (2011). Terapie narušeného vývoje řeči. In: V. Lechta et al. (eds.), Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
Mikulajová, M., Rafajdusová, I. (1993). Vývinová dysfázia: specificky narušený vývin reci.Bratislava: Avicenum.
Neubauer, K. (2015). ICT v procesu intervence oblasti logopedie a pomoci osobám s poruchami řečové komunikace. In: P. Poulová, I. Šimonová (eds.), Sborník příspěvků z konference eLearning 2015. Hradec Králové: Gaudeamus.
Neubauer, K., Dobias, S. (2014). Neurogenně podmíněné poruchy řečové komunikace a dysfagie. Hradec Králové: Gaudeamus.
Panzavolta, M. (2014). Tablet Computers and Learners with special education needs, http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814036714 [accessed: 29.09.2015].
Smith, B.R. (2012). Research in Autism Spectrum Disorders. Using embedded computerassisted explicit instruction to teach science to students with autism spectrum disorder, http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S17509467120061419 [accessed: 29.09.2015].
Škodová, E. et al. (1995). Hodnocení fonematického sluchu u předškolních děti. Praha: Realia a.s.
Škodová, E. et al. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie. Praha: Karolinum.
www. ASHA.org [accessed: 29.09.2015].
www.telerehab-pitt.edu [accessed: 29.09.2015].
Zikl P. at al. (2011). Využití ICT u dětí se speciálními potřebami. Praha: Grada Publishing.
Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:
Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).
Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA