W uczniowskim zwierciadle, czyli licealiści o studenckich lekcjach egzaminacyjnych. Raport z badań
PDF

Słowa kluczowe

uczeń
student
lekcja egzaminacyjna
przygotowanie zawodowe
refleksja

Jak cytować

GIS, A. W uczniowskim zwierciadle, czyli licealiści o studenckich lekcjach egzaminacyjnych. Raport z badań. Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 1, n. 8, 2017. DOI: 10.19265/KP.2017.018245. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/143. Acesso em: 28 grudz. 2024.

Abstrakt

Artykuł przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licea-listów. Omawia wrażenia i refleksje uczniów, którzy brali udział w lekcjach egza-minacyjnych prowadzonych przez studentów. Ankietowani podają cechy, które powinny charakteryzować twórczego, młodego nauczyciela. Najważniejsza jest kreatywność, ciekawe prowadzenie zajęć, kontakt z uczniami, otwartość na po-mysły uczniów, umiejętność zainteresowania przedmiotem.

https://doi.org/10.19265/KP.2017.018245
PDF

Bibliografia

Bowkett, S. (2000). Wyobraź sobie, że... ćwiczenia rozwijające myślenie twórcze uczniów. Warszawa: WSiP. Denek, K. (2003). Podmiotowość w procesie kształcenia. Wychowanie na co Dzień, 10–11.

Hamer, H. (1994). Klucz do efektywności nauczania. Warszawa: Veda.

Komorowska, H. (2007). Metodyka nauczania języków obcych w Polsce (1957–2007). Warszawa: CODN.

Kowalikowa, J. (1996). Język nauczycieli i ucznia w komunikacji szkolnej. Szczecin: Materiały Konferencji Naukowej.

Kwiatkowska-Ratajczak, M. (2011) (red.). Innowacje i metody. W kręgu teorii i praktyki. Podręcznik akademicki dydaktyki kształcenia polonistycznego. T. 1. Poznań: Wydaw-nictwo Naukowe UAM.

Nęcka, E. (1998). Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczy­cieli. Kraków: Impuls.

Romanowska, D., Lis, E. (2015). Tabletowe dzieci. Newsweek Polska, 31.

Skrzypczak, J. (2000) (red.). Popularna encyklopedia mass mediów. Poznań: Kurpisz.

Szmidt, K.J. (1994). Elementarz twórczego życia, czyli o sposobach twórczego myślenia i działania. Warszawa: WSiP.

Szmidt, K.J. (2012). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP.

Uszyńska-Jarmoc, J., Kunat, B., Tarasiuk, M.J. (2014). Sukcesy uczniów zdolnych. Fak­ty ‒ narracje ‒ interpretacje. Białystok: Centrum Kształcenia Ustawicznego.

Walczak, D. (2011). Bilans kompetencji początkujących nauczycieli – przedstawienie wy­ników badań początkujących nauczycieli. Warszawa: IBE.

Wróblewski, M. (2014). Polonistyka szkolna, polonistyka uniwersytecka wobec prze-mian kulturowych i cywilizacyjnych. W: K. Biedrzycki i in. (red.), Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra. Kraków: Universitas.

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.