Abstrakt
brak
Bibliografia
Bonna, B. (2006). Rodzina i przedszkole w kształtowaniu umiejętności muzycznych dzieci: zastosowanie koncepcji Edwina E. Gordona. Bydgoszcz: UKW.
Bonna, B. (2016). Zdolności i kompetencje muzyczne uczniów w młodszym wieku szkolnym. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Burowska, Z. (1980). Słuchanie i tworzenie muzyki w szkole. Warszawa: WSiP.
Gordon, E.E. (1997). Umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci. Kraków: ZamKor.
Gordon, E.E. (1999). Sekwencje uczenia się w muzyce. Umiejętności, zawartość, motywy. Bydgoszcz: WSP.
Kamińska, B. (1997). Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży: ich poziom, rozwój i uwarunkowania. Warszawa: AMFC.
Kołodziejski, M. (2011). Koncepcja Edwina E. Gordona w powszechnej edukacji muzycznej. Płock: PWSZ.
Králová, E. i in. (2016). Hudební klima a díté. Praha: Univerzit Karlova v Praze.Peretz, I., Coltheart, M. (2003). Modularity of Music Processing. Nature Neuroscience, 6(7), doi: 10.1038/nn1083.
Sloboda, J. (1999). Poznanie, emocje i wykonanie. Trzy wykłady z psychologii muzyki. Warszawa: AMFC.
Sloboda, J. (2002). Umysł muzyczny. Poznawcza psychologia muzyki. Warszawa: AMFC.
Suzuki, S. (2003). Karmieni miłością: podstawy kształcenia talentu/Shinichi Suzuki. War-szawa: Centrum Rozwoju Uzdolnień Metodą Suzuki.
Uchyła-Zroski, J. (2015). Śpiew jako wartość osobowa dziecka. Tom 1: Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Varvarigou, M. (2016). Collaboratice playful experimentation in Higher Education: A group Ear Playing Study. Arts and Humanities in Higher Education, 15(3–4).
Welch, G. (2006). Singing and Vocal Development. W: G. E. McPherson (red.), The Child as Musician: a handbook of musical development. London: Oxford University Press.Welch, G. (2011). Psychological aspects of singing development in children. Invited lecture. London: Goldsmiths College (Msc Music, Mind and Brain).
Wieloch, A. (2000). Uwarunkowania kształcenia głosu uczniów klas ósmych. Kielce: WSP. Wierszyłowski, J. (1979). Psychologia muzyki. Warszawa: PWN.
Wojnar, I. (1997). Możliwości wychowawcze sztuki. W: I. Wojnar (red.), Teoria wychowania estetycznego. Warszawa: Żak.
Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:
Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).
Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA