Abstract
non
References
Chrzanowska, I. (2009). Zaniedbane obszary edukacji – pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną. Wybrane zagadnienia. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Chrzanowska, I. (2015). Pedagogika specjalna. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Dykcik, W. (1997) (red.). Pedagogika specjalna. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Dykcik, W. (2010). Tendencje rozwoju pedagogiki specjalnej: osiągnięcia naukowe i prak-tyka (z perspektywy 50-lecia pracy pedagogicznej z osobami z niepełnosprawnością). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.
Hulek, A. (1988) (red.). Pedagogika rewalidacyjna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
JaniszewskaNieścioruk, Z. i Maciarz, A. (2006). Wybrane problemy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Kopeć, D. (2013). Rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Kosakowski, Cz. (2009). Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”.
Krause, A. (2000). Człowiek niepełnosprawny wobec przeobrażeń społecznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Krause, A. (2010). Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Maciarz, A. (1987). Społeczna integracja dzieci niepełnosprawnych. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Sadowska, S. (2005). Ku edukacji zorientowanej na zmianę społecznego obrazu osób nie-pełnosprawnych. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT.
Sękowska, Z. (2001). Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Wojciechowski, F. (2007). Niepełnosprawność. Rodzina. Dorastanie. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Wojciechowski, F. (2003). Przestrzeń życiowa w niepełnosprawności człowieka. W: K. Rzedzicka i A. Kobylańska (red.), Dorosłość, niepełnosprawność, czas współczes-ny. Na pograniczach pedagogiki specjalnej (s. 357–387). Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.Wyczesany, J. (2002). Pedagogika upośledzonych umysłowo. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Zaorska, M. (2015). Niepełnosprawność sprzężona – wybrane zagadnienia teorii i prak-tyki pedagogicznej. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu WarmińskoMazurskiego.
Żółkowska, T. (2004). Wyrównywanie szans społecznych osób z niepełnosprawnością inte-lektualną. Uwarunkowania i obszary. Szczecin: Oficyna In Plus.
In accordance with the recommendation of the Ministry of Science and Higher Education, which aims to counteract the practice of “ghostwriting” and “guest authorship,” all authors submitting their text for publication should attach an author’s statement which declares the contribution of each of the authors to the article. The printed and signed statement should be delivered by mail or other means to editor-in-chief Joanna Skibska or sent in the form of a scan to the following e-mail address: redakcja@kontekstypedagogczne.pl. The authors will not receive remuneration for publishing their papers. The editors reserve the right to make minor editorial changes to the articles which will not affect the substance of the article. We encourage all authors to prepare their articles in accordance with the guidelines for manuscript preparation. Download pdf file.
Authors transfer all copyrights and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. All authors agree to the publishing of their email addresses, affiliations and short bio statements with their articles during the submission process.