Zasady funkcjonowania i zadania rady rodziców w przedszkolu
PDF

Słowa kluczowe

pedagogika przedszkolna
rada rodziców
przedszkole

Jak cytować

ŻUCHELKOWSKA, K. . Zasady funkcjonowania i zadania rady rodziców w przedszkolu. Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 1, n. 4, 2015. DOI: 10.19265/kp.2015.1.4.74. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/74. Acesso em: 1 maj. 2024.

Abstrakt

Głównym celem edukacji przedszkolnej jest dbanie o wielostronny rozwój dziecka. Aby cel ten został zrealizowany, przedszkole musi współpraco-wać z rodzicami. W zakres tej współpracy wpisuje się rada rodziców, która jest społecznym organem reprezentującym rodziców dzieci danego przedszkola. Artykuł ukazuje problematykę funkcjonowania rady rodziców w instytucjonalnej strukturze przedszkola.

https://doi.org/10.19265/kp.2015.1.4.74
PDF

Bibliografia

Bulera M., Żuchelkowska K., Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców, Toruń 2006.

Całek G., Poraj A., Rodzice w szkole, przedszkolu, na osiedlu, Warszawa 2011.

Dzierzgowska I., Rękawek A., Wszystko o radach rodziców. Niezbędnik dyrektora, Wa r-szawa 2008.

Krajewska A., Rada rodziców w szkole, Toruń 2012.

Łobocki M., O współpracy nauczycieli i rodziców w rozumieniu tradycyjnym, [w:] W po-szukiwaniu nowych znaczeń i interpretacji współpracy, red. I. Nowosad, J.M. Szymań-ski, Zielona Góra–Kraków 2004.

Maszke A.W., Współpraca i partnerstwo rodziców i nauczyciela, [w:] Kreatorzy edukacyj-nego dialogu, red. A. Karpińska, Białystok 2002.

Mendel M., Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy, Gdańsk 2007.

Nauczyciele i rodzice. Współpraca w wychowaniu, red. I. Nowosad, Zielona Góra 2001.

Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 1996.

Pilich M., Ustawa o systemie oświaty. Komentarz, Warszawa 2012.

Podmiotowość w edukacji – wymiary i konteksty, red. J. Szempruch, M. Kwaśniewska, A. Szplit, Kielce 2011.

Rzędowska A., Rada rodziców, „Wszystko dla Szkoły” 2007, nr 12.

Starzyński W., Wieczorek E., Kołodziejczyk W., Kunicki-Goldfinger M., Praca rodzi-ców w szkole, Warszawa 2005.

Śliwerski B., Prawa rodziców, „Psychologia w Szkole” 2012, nr 1.

Śliwerski B., Program wychowawczy szkoły, Warszawa 2001.

Tejszerski R., Wpływ rady rodziców na życie warszawskich szkół, „Gazeta Szkolna” 2009, nr 41.

W poszukiwaniu nowych znaczeń i interpretacji współpracy, red. I Nowosad, J.M. Szy-mański, Zielona Góra–Kraków 2004.

Winczek J., Rola rady rodziców w szkole, „Wychowawca” 2007, nr 9.

Winiarski W., Dialog i współpraca nauczycieli i rodziców, „Nowa Szkoła” 2002, nr 10.

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.