Council of parents in the kindergarten
PDF (Język Polski)

Keywords

preschool education
parents council
kindergarten

How to Cite

ŻUCHELKOWSKA, K. . Council of parents in the kindergarten. Pedagogical Contexts, [S. l.], v. 1, n. 4, 2015. DOI: 10.19265/kp.2015.1.4.74. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/74. Acesso em: 22 dec. 2024.

Abstract

The main objective of primary education is taking care of the mul-tilateral development of the child. To this aim has been achieved kindergarten must work with parents. The scope of this cooperation is part of a parents coun-cil, which is a social body representing parents of preschool children. The article presents the issues of the functioning of the parents in the institutional structure of the kindergarten.

https://doi.org/10.19265/kp.2015.1.4.74
PDF (Język Polski)

References

Bulera M., Żuchelkowska K., Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców, Toruń 2006.

Całek G., Poraj A., Rodzice w szkole, przedszkolu, na osiedlu, Warszawa 2011.

Dzierzgowska I., Rękawek A., Wszystko o radach rodziców. Niezbędnik dyrektora, Wa r-szawa 2008.

Krajewska A., Rada rodziców w szkole, Toruń 2012.

Łobocki M., O współpracy nauczycieli i rodziców w rozumieniu tradycyjnym, [w:] W po-szukiwaniu nowych znaczeń i interpretacji współpracy, red. I. Nowosad, J.M. Szymań-ski, Zielona Góra–Kraków 2004.

Maszke A.W., Współpraca i partnerstwo rodziców i nauczyciela, [w:] Kreatorzy edukacyj-nego dialogu, red. A. Karpińska, Białystok 2002.

Mendel M., Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy, Gdańsk 2007.

Nauczyciele i rodzice. Współpraca w wychowaniu, red. I. Nowosad, Zielona Góra 2001.

Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 1996.

Pilich M., Ustawa o systemie oświaty. Komentarz, Warszawa 2012.

Podmiotowość w edukacji – wymiary i konteksty, red. J. Szempruch, M. Kwaśniewska, A. Szplit, Kielce 2011.

Rzędowska A., Rada rodziców, „Wszystko dla Szkoły” 2007, nr 12.

Starzyński W., Wieczorek E., Kołodziejczyk W., Kunicki-Goldfinger M., Praca rodzi-ców w szkole, Warszawa 2005.

Śliwerski B., Prawa rodziców, „Psychologia w Szkole” 2012, nr 1.

Śliwerski B., Program wychowawczy szkoły, Warszawa 2001.

Tejszerski R., Wpływ rady rodziców na życie warszawskich szkół, „Gazeta Szkolna” 2009, nr 41.

W poszukiwaniu nowych znaczeń i interpretacji współpracy, red. I Nowosad, J.M. Szy-mański, Zielona Góra–Kraków 2004.

Winczek J., Rola rady rodziców w szkole, „Wychowawca” 2007, nr 9.

Winiarski W., Dialog i współpraca nauczycieli i rodziców, „Nowa Szkoła” 2002, nr 10.

In accordance with the recommendation of the Ministry of Science and Higher Education, which aims to counteract the practice of “ghostwriting” and “guest authorship,” all authors submitting their text for publication should attach an author’s statement which declares the contribution of each of the authors to the article. The printed and signed statement should be delivered by mail or other means to editor-in-chief Joanna Skibska or sent in the form of a scan to the following e-mail address: redakcja@kontekstypedagogczne.pl. The authors will not receive remuneration for publishing their papers. The editors reserve the right to make minor editorial changes to the articles which will not affect the substance of the article. We encourage all authors to prepare their articles in accordance with the guidelines for manuscript preparation. Download pdf file.

Authors transfer all copyrights and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. All authors agree to the publishing of their email addresses, affiliations and short bio statements with their articles during the submission process.

Downloads

Download data is not yet available.