Awans zawodowy nauczycieli przedszkoli w ocenie ich przełożonych
PDF

Słowa kluczowe

Awans zawodowy
nauczyciel
dyrektor
reforma oświaty
przedszkole

Jak cytować

ZIMNY, E. Awans zawodowy nauczycieli przedszkoli w ocenie ich przełożonych. Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 1, n. 4, 2015. DOI: 10.19265/kp.2015.1.4.78. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/78. Acesso em: 19 kwi. 2024.

Abstrakt

Reforma oświaty w roku 2000 wprowadziła system awansu zawodo-wego nauczycieli. W założeniach nauczyciel posiadający wyższy stopień awansu powinien mieć większą wiedzę, kompetencje, powinien ciągle się dokształcać. Te działania mają przekładać się na jego efektywniejszą pracę, a przez to na podno-szenie jakości pracy placówki. W artykule omówione są wyniki badań dotyczące opinii dyrektorów przedszkoli na temat awansu zawodowego.

https://doi.org/10.19265/kp.2015.1.4.78
PDF

Bibliografia

Banach Cz., Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, [w:] Encyklopedia pe-dagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa 1993.

Banach Cz., Zadania i czynności nauczycieli w opinii teoretyków i praktyków, [w:] Na-uczyciele w procesie przemian oświatowych, red. B. Potyrała, Wrocław 1992.

Boydell T., Leary M., Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, przeł. L. Wójcik, Kraków 2006.

Deniziak E., Portret współczesnego nauczyciela, „Nowa Szkoła” 2006, nr 6.

Grzesiak J., Podstawy teorii i metodyki kształcenia praktycznego nauczycieli, Konin 2010.

Kościelniak M., Zrozumieć Rogersa. Studium koncepcji pedagogicznych Carla R. Rogersa, Kraków 2004.

Kwaśnica R., Ku pytaniom o psychopedagogiczne kształcenie nauczycieli, [w:] Ku pedago-gice pogranicza, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Toruń 1990.

Kwaśnica R., Rozumienie dokształcania, [w:] Pytanie o nauczyciela, red. R. Kwaśnica, Wrocław 1993.

Magda-Adamowicz M., Ewolucja ról i zadań nauczycieli, [w:] Edukacja jutra. Uwarun-kowania współczesnej szkoły, red. K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz, Sosnowiec 2013.

Modrzejewska J., Walaszek-Latacz J., Wychowawcza rola nauczyciela w „szkole jutra”, [w:] Edukacja – wychowanie –oświata w perspektywie temporalnej (między przeszłością a współczesnością), red. nauk. A. Łacina-Łanowski, J. Stanek, Łódź 2014.

Tabor U., Biograficzne uwarunkowania rozwoju nauczyciela. Analiza jakościowa, Kato-wice 2008.

Tadeusiewicz G., Edukacja w Europie.Szkoła, nauczyciel, doradztwo zawodowe, War-szawa–Łódź 1997.

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.