Czytelnictwo e-booków wśród studentów kierunków humanistyczno--społecznych. Komunikat z badań pilotażowych
PDF

Słowa kluczowe

e-book
e-czytelnictwo
czytnik e-booków
studenci

Jak cytować

PYSZ, R. Czytelnictwo e-booków wśród studentów kierunków humanistyczno--społecznych. Komunikat z badań pilotażowych. Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 1, n. 8, 2017. DOI: 10.19265/KP.2017.018203. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/140. Acesso em: 30 kwi. 2024.

Abstrakt

Autor poddaje analizie wyniki ankiety sondażowej dotyczącej e-czy-telnictwa, przeprowadzonej wśród studentów Wydziału Humanistyczno-Społecz-nego Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku Białej.Celem zaprezentowanego artykułu jest przybliżenie:1) społecznego zasięgu e-książek wśród wytypowanej grupy respondentów;2) preferencji i motywacji doboru lektur w spontanicznym e-czytaniu studen-tów;3) sposobów radzenia sobie przez studentów kierunków humanistyczno-spo-łecznych z rozwiązaniami technologicznymi umożliwiającymi czytanie z ekranu.

https://doi.org/10.19265/KP.2017.018203
PDF

Bibliografia

Chymkowski, R. (2010). Wyłączeni z kultury pisma. Komentarz do badań społecznego zasięgu książki, http://www.bn.org.pl/download/document/1297852774.pdf [do-stęp: 18.03.2016].

Chymkowski, R., Kopeć, J., Koryś, I., Zasacka, Z. (2017). Stan czytelnictwa w Polsce w 2016 roku. Warszawa: Pracownia Badań Czytelnictwa Biblioteki Narodowej.

Dróżdż, A. (2009). Od Liber Mundi do hipertekstu. Książka w świecie utopii. Warszawa: Biblioteka Analiz.

Gołębiewski, Ł. (2009). E­książka/book. Szerokopasmowa kultura. Warszawa: Biblioteka Analiz.

Misiak, M. (2011). Czytelnictwo. Forum Akademickie, nr 2, https://prenumeruj.foru-makademickie.pl/fa/2011/02/czytelnictwo/ [dostęp: 13.04.2016].

Stachowiak, B. (2013). E-czytelnictwo studentów – wybrane konteksty. E­mentor, nr 1, http://yad-da.icm.edu.pl/ yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171255059 [dostęp: 18.03.2016].

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.