Przyczyny niepowodzeń szkolnych dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz sposoby ich zapobiegania
PDF (English)

Słowa kluczowe

niepowodzenie
sukces
ciekawość
kreatywność
zdolności
uczenie i nauczanie

Jak cytować

MORSKA, L. Przyczyny niepowodzeń szkolnych dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz sposoby ich zapobiegania. Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 2, n. 7, 2016. DOI: 10.19265/kp.2016.2.7.115. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/115. Acesso em: 22 grudz. 2024.

Abstrakt

Artykuł analizuje przyczyny niepowodzeń szkolnych. Autorka przedstawia analizę porównawczą dwóch typów szkół. Z jednej strony charakte-ryzuje szkołę, która nie motywuje dziecka do nauki, z drugiej – szkołę budzącą w uczniach ciekawość poznawczą oraz zachęcającą do nauki.

https://doi.org/10.19265/kp.2016.2.7.115
PDF (English)

Bibliografia

Ames C.A., Motivation: What teachers need to know, “Teachers College Record” 1990, vol. 91, no. 3.

Eccles S., Wigfield A., Schiefele U., Motivation to succeed, [in:] Handbook of Child Psychology, vol. 3, ed. N. Eisenberg, 5th ed., New York 1998

Holt J., How Children Fail: Classics in Child Development, New York 1982.

Krashen S.D., Second Language Acquisition and Second Language Learning, New York 1988.

Seligman M.E., Reivich K., Jaycox L., Gillham J., The optimistic child, New York 1995.

Stages of Acceptance of a Learning Disability: The Impact of Labeling,“Learning Disabil-ity Quarterly” 2000, vol. 2, no. 1.

Tollefson N., Classroom applications of cognitive theories of motivation, “Educational Psychology Review” 2000, vol. 12, no. 1.

Yough P., How children succeed: grit, curiosity, and the hidden power of character, New York 2012.

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.