Ewaluacja wdrażanej metody Ireny Majchrzak podczas zabaw z dziećmi w przedszkolu
PDF

Słowa kluczowe

nauczyciel przedszkola
dziecko
ewaluacja
zabawa

Jak cytować

DZIEMIANKO, A. Ewaluacja wdrażanej metody Ireny Majchrzak podczas zabaw z dziećmi w przedszkolu. Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 1, n. 4, 2015. DOI: 10.19265/kp.2015.1.4.80. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/80. Acesso em: 7 lis. 2024.

Abstrakt

Artykuł jest podsumowaniem całorocznych działań zmierzających do wdrożenia odimiennej metody nauki czytania w przedszkolu. Dokonana ewa-luacja pozwoliła określić, że przygotowanie dzieci do wejścia w świat symboli liter poprzez kształcenie ich spostrzegawczości wzrokowej, orientacji przestrzennej, wyobraźni podczas systematycznych kontaktów ze słowem pisanym, książką, cza-sopismem, ilustracją i symbolem graficznym okazało się wystarczające do opano-wania trudnej sztuki nauki czytania w przedszkolu. Zabawa w czytanie stała się czynnikiem motywującym przedszkolaki do dalszej nauki w szkole.

https://doi.org/10.19265/kp.2015.1.4.80
PDF

Bibliografia

Freinet C., Gawędy Mateusza, przeł. H. Semenowicz, Warszawa 1993.

Grzesiak J., Ewaluacja i innowacje w edukacji. Projektowanie poprawy jakości kształcenia, Kalisz–Konin 2013.

Kamińska K., Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 2000.

Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z me-todyką, Kraków 2012.

Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, War-szawa 2010.

Majchrzak I., Nazywanie świata. Odimienna metoda nauki czytania, Kielce 2004.

Majchrzak I., Wprowadzenie dziecka w świat pisma, Warszawa 1995.

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.