The role of music therapy in working with childrenwith special educational needs
PDF (Język Polski)

Keywords

music therapy
child
autism
visually-impaired child
hearing-impaired child

How to Cite

MAJZNER , R. . The role of music therapy in working with childrenwith special educational needs. Pedagogical Contexts, [S. l.], v. 1, n. 1, 2013. DOI: 10.19265/kp.2013.1.1.43. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/43. Acesso em: 22 dec. 2024.

Abstract

The article describes the role of music therapy in working with chil-dren with special educational needs. The author presents the definition of music therapy in the general context as well as in the context of child therapy. The article draws attention to appropriate music selection and identifies the goals and forms of therapeutic sessions for children with autism and impaired hearing and eyesight.

https://doi.org/10.19265/kp.2013.1.1.43
PDF (Język Polski)

References

Cylulko P., Tyflomuzykoterapia dzieci. Teoria i praktyka muzykoterapii dzieci z niepełno-sprawnością wzrokową, Wrocław 2004.

Gołaszewska M., Zarys estetyki, Kraków 1973.

Janiszewski M., Muzykoterapia aktywna, Warszawa 1993.

Jutrzyna E., Dziecko autystyczne w kręgu muzyki, [w:] J. Błeszyński, Wspomaganie osób z autyzmem, Kraków 2004.

Kalińska-Ewertowska E., Badania nad zastosowaniem ćwiczeń muzyczno-ruchowych w rehabilitacji dzieci z zaburzeniami mowy, Gdańsk 1981.

Knill M., Knill Ch., Program Aktywności-Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja, Warszawa 1997.

Konieczna E.J., Arteterapia w teorii i praktyce, Kraków 2003.

Kronenberger M., Muzykoterapia. Podstawy teoretyczne do zastosowania muzykoterapii w profilaktyce stresu, Szczecin 2007.

Maciarz A., Biadasiewicz M., Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera, Kraków 2000.Natanson T., Muzyczna profilaktyka w procesie nauczania-wychowania. Wybrane refleksje teoretyczne, „Zeszyty Naukowe Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocła-wiu” 1988, nr 45.

Natanson T., Wstęp do nauki o muzykoterapii, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1979.

Pinkola Estés C., Biegnąca z wilkami.Archetyp Dzikiej Kobiety w mitach i legendach,przeł. A. Cioch, Poznań 2001.

Piotrowska B., Muzykoterapia, Jelenia Góra 1998

.Stadnicki A., Tańcedla dzieci, Warszawa 1994.

Wheeler L.B., Shultis L.C., Polen W.D., Clinical Training Guide for the Student Music Therapist, Barcelona 2005.

„Zeszyty Naukowe Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu” 1988, nr 45.

In accordance with the recommendation of the Ministry of Science and Higher Education, which aims to counteract the practice of “ghostwriting” and “guest authorship,” all authors submitting their text for publication should attach an author’s statement which declares the contribution of each of the authors to the article. The printed and signed statement should be delivered by mail or other means to editor-in-chief Joanna Skibska or sent in the form of a scan to the following e-mail address: redakcja@kontekstypedagogczne.pl. The authors will not receive remuneration for publishing their papers. The editors reserve the right to make minor editorial changes to the articles which will not affect the substance of the article. We encourage all authors to prepare their articles in accordance with the guidelines for manuscript preparation. Download pdf file.

Authors transfer all copyrights and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. All authors agree to the publishing of their email addresses, affiliations and short bio statements with their articles during the submission process.

Downloads

Download data is not yet available.