Abstract
Child crossing the threshold of the school sees the signs. Music also is a sign and a part of musical space. The text is an attempt to show how the child from an early age learns to recognize different spaces, and these signs, and how to interpret them.
References
Fiske J., Wprowadzenie do teorii komunikowania, Wrocław 1999.
Guczalski K., Znaczenia muzyki. Znaczenia w muzyce, Kraków 2002.
Kilińska-Apanowicz E., Szatan E., Od improwizacji do twórczości muzyczno-ruchowej, [w:] Gdyby Einstein współcześnie chodził do szkoły... (dziecko i twórczość w pedagogice wczesnoszkolnej), red. E. Szatan, D. Bronk, Gdańsk 2008.
Mendel M., Przekraczanie progu szkoły jako „rite de passage”, [w:] Wczesna eduka-cja: między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych, red. D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk, Gdańsk 2006.
Nowicka M., Przestrzeń fizyczna klasy szkolnej jako środowisko socjalizacji dziecka, [w:] Pedagogika wczesnej edukacji – dyskursy, problemy, otwarcia, red. D. Klus-Stańska, D. Bronk, A. Malenda, Warszawa 2011.
Peirce Ch.S., Wybór pism semiotycznych, przeł. R. Mirek, A.J. Nowak, Warszawa 1997.
Szatan E., Aktywność muzyczno-ruchowa dziecka – praca z rekwizytem w profilaktyce i terapii dysleksji, „Dysleksja” 2010, nr 3 (8).
Szatan E., Ekspresja muzyczno-ruchowa jako zaniedbany obszar edukacji muzycznej dziec-ka, [w:] Zaniedbane i zaniechane obszary edukacji w szkole, red. M. Suświłło, Olsztyn 2006.
Szatan E., O zagrożeniu infantylizacją w edukacji muzycznej dziecka, [w:] Pedagogika wczesnej edukacji – dyskursy, problemy, otwarcia, red. D. Klus-Stańska, D. Bronk, A. Malenda, Warszawa 2011.
In accordance with the recommendation of the Ministry of Science and Higher Education, which aims to counteract the practice of “ghostwriting” and “guest authorship,” all authors submitting their text for publication should attach an author’s statement which declares the contribution of each of the authors to the article. The printed and signed statement should be delivered by mail or other means to editor-in-chief Joanna Skibska or sent in the form of a scan to the following e-mail address: redakcja@kontekstypedagogczne.pl. The authors will not receive remuneration for publishing their papers. The editors reserve the right to make minor editorial changes to the articles which will not affect the substance of the article. We encourage all authors to prepare their articles in accordance with the guidelines for manuscript preparation. Download pdf file.
Authors transfer all copyrights and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. All authors agree to the publishing of their email addresses, affiliations and short bio statements with their articles during the submission process.