Is the enrolment of children in the first class changing?
PDF (English)

Słowa kluczowe

obowiązkowa edukacja
wskaźnik
dziecko
uczeń
przebieg zapisów
nauczycielka

Jak cytować

BURKOVIČOVÁ, R. Is the enrolment of children in the first class changing?. Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 1, n. 6, 2016. DOI: 10.19265/kp.2016.1.6.105. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/105. Acesso em: 21 lis. 2024.

Abstrakt

Celem opracowania jest teoretyczne przedstawienie rozwiązań dotyczących przebiegu zapisów dzieci w ramach obowiązkowej edukacji w Re-publice Czeskiej, które odbywają się w chwili obecnej, a ponadto zaprezentowanie wyników ustaleń, czy przebieg tego zapisu różni się w dwóch wyznaczonych okresach. W siedmiu spośród dziewięciu monitorowanych wskaźników została potwierdzona hipoteza, że pomiędzy przebiegiem zapisów w pierwszym i drugim okresie występują (statystycznie) znaczące różnice, które można identyfikować w częstotliwościach określonych wskaźników. Wyższe częstotliwości wskaźników zostały rozpoznane w różnych podzespołach.

https://doi.org/10.19265/kp.2016.1.6.105
PDF (English)

Bibliografia

Act No. 561/2004 Coll., on pre-school, basic, secondary, tertiary professional and other education (the Education Act), http://www.msmt.cz/dokumenty/novy-skolsky-zakon [access: 05.03.2016].

Gavora P., Metodologický profil kvantitatívnych výskumných študií publikovaných v časopise Pe-dagogika: porovnanie období 1995–2000 a 2000–2014, “Pedagogika” 2015, vol. 65, no. 4.Chráska M., Metody pedagogického výzkumu, Praha 2007.

Šulová L., Nástup dítěte do školy jako významný vývojový mezník, “Poradce Ředitelky Školy” 2016, vol. 5, no. 5.

MŠMT, Program výchovné práce pro jesle a mateřské školy, Praha 1978.

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.