Praktyki pedagogiczne jako element stawania się nauczycielem
PDF (English)

Słowa kluczowe

studentka
praktyka pedagogiczna
umiejętność
wiedza
pozycja

Jak cytować

BURKOVIČOVÁ, R. Praktyki pedagogiczne jako element stawania się nauczycielem. Konteksty Pedagogiczne, [S. l.], v. 1, n. 8, 2017. DOI: 10.19265/KP.2017.018219. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/141. Acesso em: 21 lis. 2024.

Abstrakt

Celem publikacji jest zaprezentowanie wyników badań przeprowa-dzonych w dwóch grupach studentów, które w czasie odbywania studiów miały jednakowe wyjściowe warunki zawodowe, jednakowe wykształcenie, jednakowy wiek, jednakowy sposób dalszego pogłębiania wiedzy. Różny był tylko sposób stu-diowania, który był uwarunkowany wybraną częstością prowadzenia działalności zawodowej, to znaczy czy student pracował już zawodowo. W częstości oceny „wiem jak i potrafię” swoich umiejętności zawodowych studenci obu form kształ-cenia różnili się. W kwestii umiejętności praktycznych o tej samej treści studenci kombinowanej formy kształcenia deklarowali częściej ocenę „wiem jak i potrafię” niż studenci prezentujący jednolitą formę kształcenia.

https://doi.org/10.19265/KP.2017.018219
PDF (English)

Bibliografia

Hartl, P., Hartlová, H. (2004). Psychologický slovník. Praha: Portál.

Janík, T. (2005). Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido.

Korthagen, F., Kessels, J., Koster, B., Lagerwerf, B., Wubbels, T. (2011). Linking prac­tice and theory: The pedagogy of realistic teacher education. Brno: Paido.

Korthagen, F., Wubbels, T. (2011). Učit se z praxe. In: F. Korthagen et al. (eds.), Link­ing practice and theory: The pedagogy of realistic techer education. Brno: Paido.

Maňák, J., Švec, V. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido.

Průcha, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha: Portál.

Švec, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace.Brno: Paido.

Tondl, L. (2003). Znalost – její lidské, společenské a epistemické dimenze. Praha: Filosofia.

Walterová, E., Mareš, J., Průcha, J. (2013). Pedagogický slovník. Praha: Portál.

Autor zgodnie z zaleceniem MNiSW, by przeciwdziałać praktykom „ghostwriting” i „guest authorship” składając tekst dołącza oświadczenie Autora/Autorów, w którym deklaruje wkład każdego z Autorów w powstawanie publikacji. Własnoręcznie podpisane oświadczenie należy przesłać na adres redakcji:

Joanna Skibska | w formie skanu przesłać poprzez system OJS (biblioteka wydawcy).

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów w związku z publikacją artykułu na łamach czasopisma Konteksty Pedagogiczne oraz nie otrzymują gratyfikacji finansowej za opublikowanie tekstu. Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w artykułach, które nie mają wpływu na merytoryczną stronę publikacji.

Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Wydawnictwo Libron autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Wydawnictwo Libron posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).

Tekst jest udostępniany w internecie na licencji CC-BY-SA

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.