From thought to action while stimulating creativity of a child
PDF (Język Polski)

Keywords

communicative competence
creative thinking and action
aspects of learning

How to Cite

TWARÓG-KANUS, A. From thought to action while stimulating creativity of a child. Pedagogical Contexts, [S. l.], v. 1, n. 6, 2016. DOI: 10.19265/kp.2016.1.6.110. Disponível em: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/110. Acesso em: 22 dec. 2024.

Abstract

Hat as a metaphor of thinking, boots – representing diversity of ac-tion, presented to signal the use of memory, attention as well as making good decisions and choices. It is good to turn dry facts, thinking patterns and routines into the use of the above concepts. It is more interesting to implement different behaviors and habits stimulating thinking as well as presenting to our students practical problem-solving skills while teaching and educating them with the use of colorful thoughts and actions. There is a vast number of educational stimuli in the school reality that could be used for activating students and making the educational process more attractive.

https://doi.org/10.19265/kp.2016.1.6.110
PDF (Język Polski)

References

Adamek I., Jakość edukacji dziecka/ucznia – nauczyciele jako „przewodnicy w uczeniu się”, [w:] Pomiędzy dwiema edukacjami, t. 1, Nauczyciel wczesnej edukacji wobec czasu zmiany, red. I. Adamek, B. Olszewska, Łódź 2014.

Adamek I., Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywnych nauczyciela, [w:] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka, red. I. Adamek, J. Bałachowicz, Kraków 2014.

Claxton G., BLP – Buliding Learning Power. Jak pomóc młodym ludziom, aby stawali się lepszymi uczniami?, „Nauczyciel z Klasą. Biuletyn Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej” 2013, nr 1 (14).

Bono E. de, Dziecko w szkole kreatywnego myślenia, przeł. M. Witkowska, Gliwice 2010.Bono E. de, Naucz swoje dziecko myśleć, przeł. M. Madaliński, Warszawa 1998.

Bono E. de, Sześć butów, czyli sześć sposobów działania, przeł. M. Petterson, Warszawa 1991.

Kielar-Turska M., Dziecko i komunikacja. Jak dziecko staje się kompetentne komunika-cyjnie?, „Wychowanie w Przedszkolu” 1999, nr 6.

Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:] Pedagogika. Podręcznik aka-demicki, t. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003.

Rau K., Ziętkiewicz E., Jak aktywizować uczniów. „Burza mózgów” i inne techniki w edukacji, Poznań 2000.

Stolarczyk E., Gra w kolory. Program Nauczania Edukacji Wczesnoszkolnej, Warszawa 2010.

Szmidt K.J., Elementarz twórczego życia, Warszawa 1994.

Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007.

Wollman L., Rozwijanie potencjału uczenia się jako kluczowe zadanie nauczyciela XXI wie-ku, [w:] Nauczyciel wobec wyzwań współczesności – dylematy, poszukiwania, inspiracje, red. E. Kochanowska, J. Skibska, Bielsko-Biała 2013.

Wollman L., RPU – Rozwijanie Potencjału Uczenia się. Uczenie się przez całe życie – nowe zadania dla szkoły i nauczycieli, „Nauczyciel z Klasą. Biuletyn Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej” 2013, nr 1 (14).

In accordance with the recommendation of the Ministry of Science and Higher Education, which aims to counteract the practice of “ghostwriting” and “guest authorship,” all authors submitting their text for publication should attach an author’s statement which declares the contribution of each of the authors to the article. The printed and signed statement should be delivered by mail or other means to editor-in-chief Joanna Skibska or sent in the form of a scan to the following e-mail address: redakcja@kontekstypedagogczne.pl. The authors will not receive remuneration for publishing their papers. The editors reserve the right to make minor editorial changes to the articles which will not affect the substance of the article. We encourage all authors to prepare their articles in accordance with the guidelines for manuscript preparation. Download pdf file.

Authors transfer all copyrights and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. All authors agree to the publishing of their email addresses, affiliations and short bio statements with their articles during the submission process.

Downloads

Download data is not yet available.